-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)
-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:41881 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:16

فتح خيبر چگونه انجام شد؟

پس از تصميم پيامبر بر حمله به خيبر، سپاه اسلام شبانه به كنار «خبير» رسيدند، و صبحگاهان كه اهل «خيبر» از ماجرا با خبر شدند خود را در محاصره سربازان اسلام ديدند، سپس پيامبر(ص) قلعه​ها را يكي بعد از ديگري فتح كرد، تا به آخرين قلعه كه از همه محكمتر و نيرومندتر بود و فرمانده معروف يهود «مرحب» در آن قرار داشت، رسيد.

در اين ايام حالت سردرد شديدي كه گهگاه به سراغ پيامبر(ص) مي​آمد به او دست داد، به گونه​اي كه يكي دو روز نتوانست از خيمه بيرون آيد، در اين هنگام (طبق تواريخ معروف اسلامي) «ابوبكر» پرچم را به دست گرفت و با مسلمانان به سوي لشكر يهود تاخت، اما بي​آنكه نتيجه بگيرد بازگشت، بار ديگر «عمر» پرچم را به دست گرفت و مسلمانان شديدتر از روز قبل جنگيدند، ولي بدون گرفتن نتيجه بازگشتند.

اين خبر به گوش رسول خدا(ص) رسيد فرمود «به خدا سوگند فردا پرچم را به دست مردي مي​سپارم كه او خدا و پيامبرش را دوست دارد، و خدا و پيامبر نيز او را دوست دارند. و او قلعه را با قدرت فتح خواهد نمود».

گردنها از هر سو كشيده شده كه منظور چه كسي است؟ جمعي حدس زدند كه منظور پيامبر(ص) علي(ع) است ولي علي(ع) هنوز در آنجا حضور نداشت، چرا كه چشم درد شديدي او را از حضور در لشكر مانع شده بود، اما صبحگاهان علي(ع) سوار بر شتري وارد شد. و نزديك خيمه پيامبر(ص) پياده گشت، در حالي كه چشمانش شديداً درد مي​كرد.

پيامبر(ص) فرمود نزديك بيا! نزديك رفت، از آب دهان مباركش بر چشم علي(ع) ماليد، و چشمش به بركت اين اعجاز كاملاً سالم شد، سپس پرچم را به دست او داد.

علي(ع) با لشكر اسلام به سوي قلعه بزرگ خيبر حركت كرد، مردي از يهود از بالاي ديوار سؤال كرد كيستي؟ فرمود «من علي بن ابيطالبم» يهودي فرياد كشيد اي جماعت يهود شكستتان فرا رسيد! در اين هنگام مرحب يهودي فرمانده آن دژ به ميدان مبارزه علي(ع) آمد و چيزي نگذشت كه با يك ضربت كاري بر زمين افتاد

جنگ شديدي ميان مسلمانان و يهوديان درگرفت علي(ع) نزديك در قلعه آمد، و با حركتي نيرومند و پرقدرت در را از جا بركند و به كناري افكند، به اين ترتيب قلعه گشوده شد و مسلمانان وارد آن شدند و آن را فتح كردند.




قصه هاي قرآن

حضرت آيت الله مكارم شيرازي

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.